Shopping TomorrowVandaag ben ik toegetreden tot de expertgroep "AI, Conversational: the next level of Customer Interaction"

We gaan zien wat daar voor boeiends uitkomt.


Onderzoeksvraag

Wat zijn de technologische ontwikkelingen die de toekomst van klantinteractie gaan bepalen en hoe kunnen organisaties AI en Conversational technieken gebruiken om de klantervaringen te verbeteren en innovatie te accelereren?

Toelichting onderzoek

Belangrijke onderwerpen:

  • Wat zijn de kerntechnologieën die toekomstige klantinteractie mogelijk maken?
  • Succesvolle toepassingen van AI en Conversational technieken
  • Gevorderde Omnichannel klantinteractie en de onderliggende architectuur
  • Impact op de bedrijfsstructuur en mogelijkheden
  • Nieuwe business modellen en kansen

Deelvragen:

  • Wat moeten organisaties in place hebben om in de (technologische en structurele) ontwikkelingen mee te kunnen?
  • Welke praktische stappen kun je nu al zetten om voor te sorteren op deze ontwikkelingen?
  • Welke experimenten kun je nu al initiëren om te leren hoe dat werkt?
  • Wat zijn de ontwikkeling-methodieken en KPI’s om intelligente klantinteractie tot stand te brengen en beoordelen of ze effectief zijn?
  • Hoe maak je van de toekomst van klantinteractie een boardroom topic?

Onderzoeksaanpak:
In zes sessies willen we, aan de hand van use cases ingaan op kernelementen van toekomstige klantinteractie door voorbeelden, kennis en uitdagingen uit te wisselen. De use cases focussen zich op de ervaring van de klant. We willen geen futuristisch beeld uitwerken, maar de onderliggende ontwikkelingen inzichtelijk maken, rationaliseren en praktische stappen adresseren om het solide fundament voor deze onwaarschijnlijk kansrijke nieuwe wereld te scheppen. Maar bovenal kennis delen op basis van experimenten.

Gezocht profiel

De expertgroep is interdisciplinair met de focus op intelligent klantinteracties. De expertgroep geeft experts met senior roles in business, marketing en de klantzijde van de organisatie scherpe inzichten in de bijna onbegrensde mogelijkheden die de technologie te bieden heeft. Het delen van inzichten en kennis helpt de experts in het ontwerpen, managen en creëren van meeslepende on- en offline klantervaringen en het versnellen van innovatie binnen de organisatie.

Deze expertgroep is voornamelijk opzoek naar de volgende functieprofielen

  • Werkt voor een organisatie die zich bezig houdt of de ambitie heeft zich bezig te gaan houden met Artificial Intelligence en Conversational technieken om hun klantinteractie te verbeteren.
  • Bedrijven in de B2B en de B2C.
  • Bedrijven met een omzet boven de €100 miljoen euro.
  • Senior management, job titles zijn bijvoorbeeld Chief Digital/Innovation/Technical/Sales Officer, Digital transformation manager, Director of Digital/E-commerce/Innovation/IT, E-commerce managers, (digital) marketing managers, sales managers.
  • Werkt in afdelingen, gerelateerd aan het verbeteren van de klantinteractie, zoals business strategy, marketing, business development, innovation, research, data science, e-commerce en sales.
  • Verantwoordelijk voor investeringen in business innovatie en organisatie-transformatie.

 

 

  • Laatste aanpassing website: donderdag 18 april 2024, 11:30:44.
  • Copyright @2023 Arjan van Hessen